Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.
Retour beleid B2C en B2B
Afhankelijk van het soort klant hanteren wij 2 retourbeleiden:
Retourbeleid voor Consumenten — Merlektro
Bij Merlektro heb je als consument het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te herroepen. Dit geldt voor alle standaardproducten, tenzij hieronder anders vermeld.
1. Herroepingstermijn
Je hebt 14 dagen bedenktijd vanaf de dag dat jij, of een door jou aangewezen derde (niet de vervoerder), het product fysiek in bezit krijgt.
Binnen deze termijn kun je:
het product retourneren, of
ons schriftelijk laten weten dat je de aankoop wilt herroepen (via e-mail).
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht voor speciale producten (“-PRJA”)
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:
Producten die speciaal voor jou besteld, op maat gemaakt of geproduceerd zijn.
Deze producten zijn te herkennen aan de artikelnummerde toevoeging “-PRJA” in het artikelnummer.
Voor deze artikelen geldt:
geen retourrecht
geen herroepingsrecht volgens de wettelijke uitzonderingen van de AVG / consumentenwet (maatwerk & speciaal bestelde goederen)
annuleren na bestelling is niet mogelijk
Zodra een product met artikelnummer toevoeging “-PRJA” is besteld, wordt het exclusief voor jou in gang gezet en kan het niet worden teruggenomen.
3. Voorwaarden voor retournering (standaardproducten)
Standaardproducten (zonder “-PRJA”) mogen worden geretourneerd mits:
ze compleet zijn
ongebruikt en onbeschadigd zijn
indien mogelijk in de originele verpakking
Let op: je mag het product uitpakken en bekijken zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. Verdergaand gebruik kan leiden tot waardevermindering.
4. Kosten van retourneren
De kosten voor het terugsturen van het product zijn voor eigen rekening, tenzij anders overeengekomen.
Als het product beschadigd retour komt door verkeerd verpakken, kan waardevermindering in rekening worden gebracht.
5. Terugbetaling
Na ontvangst van het geretourneerde product ontvang je binnen 14 dagen:
het aankoopbedrag terug
inclusief de standaard verzendkosten van de oorspronkelijke bestelling (indien van toepassing)
Wij mogen wachten met terugbetalen totdat het product ontvangen is of totdat je kunt aantonen dat het retour is verzonden.
6. Hoe meld je een retour aan?
Stuur een e-mail naar verkoop@merlektro.nl
met:
Bestelnummer
Naam
Product(en)
Eventueel reden van retour (niet verplicht)
Je ontvangt vervolgens duidelijke instructies voor het terugsturen.
Retourbeleid Zakelijke Klanten (B2B) — Merlektro
Voor zakelijke klanten (B2B) hanteert Merlektro andere retourvoorwaarden dan voor consumenten. Het wettelijke herroepingsrecht is niet van toepassing op zakelijke aankopen. Retourneren is daarom alleen mogelijk na schriftelijke goedkeuring door Merlektro.
1. Algemeen
Zakelijke klanten hebben geen wettelijk herroepingsrecht.
Retouren worden uitsluitend geaccepteerd na voorafgaande goedkeuring via verkoop@merlektro.nl.
Ongeautoriseerde retourzendingen worden niet in behandeling genomen.
2. Uitsluiting van retourrecht voor speciale producten (“-PRJA”)
Producten die speciaal voor de klant zijn:
besteld
geprogrammeerd
samengesteld
geproduceerd of op maat gemaakt
zijn uitgesloten van retour of annulering.
Deze producten zijn herkenbaar aan een artikelnummer met de toevoeging “-PRJA”.
Zodra een bestelling met een “-PRJA” artikel is geplaatst, wordt deze direct in productie of bestelling genomen en kan deze niet geannuleerd of geretourneerd worden.
3. Voorwaarden voor retouraanvragen (standaardproducten)
Retouren voor standaardproducten (zonder “-PRJA”) kunnen alleen worden aangevraagd indien:
het product ongebruikt, onbeschadigd en compleet is
het product in originele verpakking zit
de aanvraag binnen 7 dagen na levering wordt ingediend
het product opnieuw verkoopbaar is
Merlektro beoordeelt iedere aanvraag individueel.
4. Kosten en restocking fee
Voor zakelijke retourzendingen gelden de volgende voorwaarden:
Retourkosten zijn voor rekening van de klant
Bij geaccepteerde retouren kan een restocking fee van 15–30% worden berekend, afhankelijk van de staat van de goederen
Beschadigde of geopende producten worden niet teruggenomen
De exacte kosten worden vooraf schriftelijk bevestigd.
5. Garantie- en defectretouren (RMA)
Defecte producten binnen de garantietermijn worden uitsluitend verwerkt via het RMA-proces.
Voor een RMA-aanvraag zijn de volgende gegevens vereist:
Factuurnummer
Serienummer (indien aanwezig)
Omschrijving van het defect
Foto’s en/of video van het probleem
Bij producten zonder aantoonbaar defect kan onderzoekstijd of afhandelingskosten worden doorbelast.
6. Procedure voor retouraanvragen
Stuur een verzoek naar verkoop@merlektro.nl met:
Bedrijfsnaam
Factuurnummer
Artikelnummer(s)
Aantal en reden van retour
Na beoordeling ontvang je:
Goedkeuring of afwijzing
Eventuele restocking fee
Retourinstructies
Na ontvangst en controle van de goederen worden eventuele creditnota’s verwerkt.
7. Retourzendingen zonder goedkeuring
Retourzendingen die zonder voorafgaande toestemming worden verstuurd:
worden geweigerd of
teruggestuurd op kosten van de klant
Retourbeleid voor Consumenten — Merlektro
Bij Merlektro heb je als consument het recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te herroepen. Dit geldt voor alle standaardproducten, tenzij hieronder anders vermeld.
1. Herroepingstermijn
Je hebt 14 dagen bedenktijd vanaf de dag dat jij, of een door jou aangewezen derde (niet de vervoerder), het product fysiek in bezit krijgt.
Binnen deze termijn kun je:
het product retourneren, of
ons schriftelijk laten weten dat je de aankoop wilt herroepen (via e-mail).
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht voor speciale producten (“-PRJA”)
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:
Producten die speciaal voor jou besteld, op maat gemaakt of geproduceerd zijn.
Deze producten zijn te herkennen aan de artikelnummerde toevoeging “-PRJA” in het artikelnummer.
Voor deze artikelen geldt:
geen retourrecht
geen herroepingsrecht volgens de wettelijke uitzonderingen van de AVG / consumentenwet (maatwerk & speciaal bestelde goederen)
annuleren na bestelling is niet mogelijk
Zodra een product met artikelnummer toevoeging “-PRJA” is besteld, wordt het exclusief voor jou in gang gezet en kan het niet worden teruggenomen.
3. Voorwaarden voor retournering (standaardproducten)
Standaardproducten (zonder “-PRJA”) mogen worden geretourneerd mits:
ze compleet zijn
ongebruikt en onbeschadigd zijn
indien mogelijk in de originele verpakking
Let op: je mag het product uitpakken en bekijken zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. Verdergaand gebruik kan leiden tot waardevermindering.
4. Kosten van retourneren
De kosten voor het terugsturen van het product zijn voor eigen rekening, tenzij anders overeengekomen.
Als het product beschadigd retour komt door verkeerd verpakken, kan waardevermindering in rekening worden gebracht.
5. Terugbetaling
Na ontvangst van het geretourneerde product ontvang je binnen 14 dagen:
het aankoopbedrag terug
inclusief de standaard verzendkosten van de oorspronkelijke bestelling (indien van toepassing)
Wij mogen wachten met terugbetalen totdat het product ontvangen is of totdat je kunt aantonen dat het retour is verzonden.
6. Hoe meld je een retour aan?
Stuur een e-mail naar verkoop@merlektro.nl
met:
Bestelnummer
Naam
Product(en)
Eventueel reden van retour (niet verplicht)
Je ontvangt vervolgens duidelijke instructies voor het terugsturen.
Retourbeleid Zakelijke Klanten (B2B) — Merlektro
Voor zakelijke klanten (B2B) hanteert Merlektro andere retourvoorwaarden dan voor consumenten. Het wettelijke herroepingsrecht is niet van toepassing op zakelijke aankopen. Retourneren is daarom alleen mogelijk na schriftelijke goedkeuring door Merlektro.
1. Algemeen
Zakelijke klanten hebben geen wettelijk herroepingsrecht.
Retouren worden uitsluitend geaccepteerd na voorafgaande goedkeuring via verkoop@merlektro.nl.
Ongeautoriseerde retourzendingen worden niet in behandeling genomen.
2. Uitsluiting van retourrecht voor speciale producten (“-PRJA”)
Producten die speciaal voor de klant zijn:
besteld
geprogrammeerd
samengesteld
geproduceerd of op maat gemaakt
zijn uitgesloten van retour of annulering.
Deze producten zijn herkenbaar aan een artikelnummer met de toevoeging “-PRJA”.
Zodra een bestelling met een “-PRJA” artikel is geplaatst, wordt deze direct in productie of bestelling genomen en kan deze niet geannuleerd of geretourneerd worden.
3. Voorwaarden voor retouraanvragen (standaardproducten)
Retouren voor standaardproducten (zonder “-PRJA”) kunnen alleen worden aangevraagd indien:
het product ongebruikt, onbeschadigd en compleet is
het product in originele verpakking zit
de aanvraag binnen 7 dagen na levering wordt ingediend
het product opnieuw verkoopbaar is
Merlektro beoordeelt iedere aanvraag individueel.
4. Kosten en restocking fee
Voor zakelijke retourzendingen gelden de volgende voorwaarden:
Retourkosten zijn voor rekening van de klant
Bij geaccepteerde retouren kan een restocking fee van 15–30% worden berekend, afhankelijk van de staat van de goederen
Beschadigde of geopende producten worden niet teruggenomen
De exacte kosten worden vooraf schriftelijk bevestigd.
5. Garantie- en defectretouren (RMA)
Defecte producten binnen de garantietermijn worden uitsluitend verwerkt via het RMA-proces.
Voor een RMA-aanvraag zijn de volgende gegevens vereist:
Factuurnummer
Serienummer (indien aanwezig)
Omschrijving van het defect
Foto’s en/of video van het probleem
Bij producten zonder aantoonbaar defect kan onderzoekstijd of afhandelingskosten worden doorbelast.
6. Procedure voor retouraanvragen
Stuur een verzoek naar verkoop@merlektro.nl met:
Bedrijfsnaam
Factuurnummer
Artikelnummer(s)
Aantal en reden van retour
Na beoordeling ontvang je:
Goedkeuring of afwijzing
Eventuele restocking fee
Retourinstructies
Na ontvangst en controle van de goederen worden eventuele creditnota’s verwerkt.
7. Retourzendingen zonder goedkeuring
Retourzendingen die zonder voorafgaande toestemming worden verstuurd:
worden geweigerd of
teruggestuurd op kosten van de klant